Jak działa śledzenie zmian w Wordzie?

person using MacBook Pro

Programy komputerowe, które tworzone są dla potrzeb wielu osób, od jakiegoś czasu cieszą się niezmiennie dużą popularnością. XXI wiek to z pewnością czas, w którym ich rozwój nastąpił szybko i gwałtownie.

Niektóre z tych programów, między innymi takie, które stworzone zostały głównie do pisania i tworzenia różnych dokumentów, od jakiegoś czasu są ciągle udoskonalane, pojawiają się w nich coraz to nowe funkcje i możliwości. Zmiany te powstają głównie dzięki podążaniu za tym, co najbardziej sprawdza się użytkownikom takich programów, jak również poprzez podążanie za ich potrzebami.

Innowacyjne funkcje, które dodawane są do nowych wersji programów nie zawsze podoba się wszystkim, większość osób przyjmuje je jednak z entuzjazmem i chętnie z nich korzysta. Jednym z takich programów jest Microsoft Word, czyli program, który istnieje na rynku już od wielu lat i jest niezwykle popularny na całym świecie. Co jakiś czas pojawiają się nowe, ulepszone wersje tego programu.

Jedną z funkcji, która dla wielu osób może być bardzo przydatna, jest śledzenie zmian w Wordzie. Jest to opcja, która umożliwia wprowadzanie zmian łatwych do wykrycia, na przykład współpracownikom, pracującym wspólnie nad jakimś projektem.

Zmiany te mogą być łatwo przeglądane, a następnie zostawione na stałe czy też usunięte. Opcja ta dostępna jest w karcie Recenzja. Następnie należy wybrać opcję ,,śledź zmiany” w obszarze „śledzenie”. Włączona opcja śledzenia zmian powoduje, że usunięte elementy są przekreślone linią, natomiast elementy dodane są podkreślone. Kolor tych oznaczeń jest różny w zależności od tego, który użytkownik dokonał danej zmiany. Oznaczenia te zostaną w dokumencie do momentu zaakceptowania lub odrzucenia, nawet jeśli opcja śledzenia zmian zostanie wyłączona.

Czasem zdarzyć się może tak, że opcja śledzenia zmian jest niedostępna. Oznacza to, że należy wyłączyć ochronę dokumentu, wybierając do tego celu odpowiednią pozycję. W takich przypadkach może okazać się konieczne podanie hasła dokumentu.

Dodaj komentarz