Jak sprawnie pracować w Wordzie?

person using laptop

Praca redaktora wiąże się z pracą w Wordzie. Nic w tym dziwnego. Jest to dobry, profesjonalny program, na dodatek znajomy większości osób. Jednak, znajomość Worda, jaka jest nam potrzebna do napisania CV, a znajomość Worda jaka jest nam potrzebna do efektywnej, sprawnej i przyjemnej pracy jako redaktor to dwie inne rzeczy.
Oto kilka porad, jak sprawnie pracować w Wordzie.

Po pierwsze – dbajmy o oczy

Redagowanie tekstów może trwać nieprzerwane godziny, na dodatek nawet kilka dni z rzędu. Nie ma co się oszukiwać – wtedy nawet najlepsza lampa nie pomoże i trzeba dostosowywać także blask bijący z naszego ekranu do pory. Najczęściej więc przyciemniamy wieczorami ekran, by rano mrużąc oczy szukać opcji rozjaśnienia go. I tak w kółko.
Dlaczego by sobie tego nie ułatwić i po prostu nie zmienić motywu Worda na szary, który mniej bije po oczach zarówno w dzień, jak i wieczorem? Aby to zrobić klinik w lewym górnym rogu „ Plik” potem „Opcje” i „Personalizowanie kopii pakietu Microsoft Office”. Następnie wybierz odpowiedni motyw i nie męcz już wzroku.

Powiększ

Czasami tekst pisany jest małą czcionką. Można wtedy albo powiększyć czcionkę, na wygodniejszą dla nas, a potem zastanawiać się, jaka była oryginalna. Można też użyć wygodnej opcji CTRL+kółko myszy. Ta kombinacja pozwoli nam wygodnie powiększyć widok na dokument, a potem szybko powrócić do pierwotnego widoku.
I nic nie musimy potem zmieniać w czcionkach…

Poznaj skróty klawiszowe

Microsoft Word jest pełen fajnych, szybkich skrótów klawiszowych, które będą znacznym ułatwieniem twojej pracy. Zamiast grzebać w opcjach, narzędziach, czy robić wiele rzeczy ręcznie wystarczą dwa klawisze twojej klawiatury, by zrobić to od razu.
Nawet jeśli wolisz robić pewne rzeczy myszką to choć pamiętaj o tych skrótach :

  • CTRL+C – kopiowanie zaznaczonego myszką fragmentu,
  • CTRL+V – szybkie wklejenie
  • CTRL+Z – cofnięcie ostatniej akcji.

Zacznij używać tych trzech skrótów, a gwarantujemy, że zaczniesz korzystać z następnych, by ułatwić sobie życie.

Narzędzie znajdowania i zamieniania tekstu

Praca redaktora jest czasem monotonna. Ciągłe poprawianie podwójnych spacji, usuwanie ciągle powtarzającej się, ale błędnej daty i inne tego typu. Dlaczego sobie tego nie przyśpieszyć i skorzystać z wybudowanego narzędzia Worda?

Narzędzie znajdowania i zamieniania tekstu jest do tego stworzone. Nie dość, że od razu przeszukuje cały dokument w poszukiwaniu błędu to może go od razu zamienić, lub po prostu wyszukać nam dany fragment, aby go usunąć, zmienić, czy skopiować.
Genialne i proste.